Pagina's

donderdag 3 november 2011


Verschijning

Iets wat opeens voor je opdoemt, het hoeft niet altijd een visioen te zijn, in het geval van wat ik afgelopen week trof, waren het een tweetal bijzondere wezens, althans gezien vanuit de positie van waaruit ik het waarnam, het eerste was de goudfazant, naarstig op zoek, naar wat ?  ja, voedsel natuurlijk, wat anders,

het tweede wezen noem ik een soort gecultiveerde mug, niet de hinderlijke zoemende verschijning maar een veredelde versie, met een schoonheid van een buitengewone proportie, de vleugels gestrekt met een soort boomschors als camouflage,

Behalve dat deze dieren bijzonder zijn, althans niet zo heel alledaags, is het bijzondere ook nog eens dat ik ze aantrof op de Rokkeveenseweg 46c, het ateliercomplex BaZtille, de fazant voelt zich kennelijk senang in de omgeving van het bonte kunstenaarsvolk, wellicht vanwege de kleurrijke wereld waarin die zich bewegen, de foto nam ik overigens vanuit de auto,

De ‘ Goud-Mug ‘, trof ik aan op het snij blok in de keuken van BaZtille, zo fragiel, en de lichtval op het diertje was dusdanig dat mijn camera een soort van kameleontische verkleuring waarnam, het diertje heeft ongeveer een paar uur stil gekluisterd gezeten aan het hout,

Kunstig, als je maar de juiste omgeving weet te vinden om je er te kunnen bewegen.

Zazou, 3 November 2011







Geen opmerkingen:

Een reactie posten